Aplicații Web & Mobile Magazin Online Site Web

Digitalizarea IMM 2021: Fonduri Europene nerambursabile între 30.000-100.000 EURO

Digitalizare IMM: Fonduri Europene nerambursabile 2021

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului pregăteşte un nou program de finanțare prin care microîntreprinderile și firmele mici și mijlocii (IMM) vor putea obține fonduri nerambursabile între 30.000 și 100.000 de EURO, în conformitate cu Ghidul Solicitantului şi schema de minimis, în scopul digitalizării și modernizării IMM-urilor.

Schema de ajutor de minimis Digitalizarea IMM-urilor a fost aprobată prin Ordinul ministrului Fondurilor Europene și al președintelui Autorității pentru digitalizarea României 1486/4255 /2020, publicat în Monitorul Oficial nr. 1275/22 decembrie 2020.

Valoarea schemei este de 100 de milioane de euro. Din acest buget vor fi acordate fonduri nerambursabile de câte 30.000-100.000 de euro, Ajutorul se acordă beneficiarului sub formă de finanţare nerambursabilă în procent de 90% din valoarea eligibilă. Acest lucru înseamnă că IMM-urile beneficiare vor trebui să asigure restul de 10% din cheltuielile eligibile plus cheltuielile neeligibile din proiecte.

Programul pentru digitalizarea IMM-urilor oferă două tipuri de finanțare: fondurile pentru IMM-urile non-IT care vor să se digitalizeze și, separat, fondurile pentru IMM-urile IT care au nevoie de bani pentru a dezvolta tehnologii noi.

Fonduri Europene Digitalizare IMM

IMM-urile non-IT

În ceea ce privește IMM-urile non-IT, acestea nu vor putea accesa fondurile europene în mod direct de la Ministerul Fondurilor Europene, banii vor fi solicitați initial de ADR (Agențiile de Dezvoltare Regională) pentru fiecare dintre cele opt regiuni de dezvoltare ale României. Ulterior, aceste ADR-uri vor lansa propriile apeluri și vor chema firmele să se înscrie pentru a putea obține fondurile de câte 30.000-100.000 de euro fiecare.

Antreprenorii IMM care vor să obțină cei 30.000-100.000 de euro trebuie să urmărească anunțurile ce urmeăză a fi publicate de ADR-urile de care aparțin:

  1. ADR Nord Est (județele Bacău, Neamț, Suceava, Botoșani, Iași și Vaslui): 15.759.000 euro.
  2. ADR 2 Sud Est (județele Brăila, Buzău, Constanța, Galați, Tulcea, Constanța, Galați, Vrancea): 13.374.000 euro.
  3. ADR 3 Sud-Muntenia (Argeș, Prahova, Dâmbovița, Teleorman, Giurgiu, Ialomița și Călărași): 14.166.000 euro.
  4. ADR 4 Sud-Vest Oltenia (Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt și Vâlcea): 10.773.000 euro.
  5. ADR 5 Vest (Timiș, Arad, Caraș-Severin și Hunedoara): 10.593.000 euro
  6. ADR 6 Nord-Vest (Bihor, Bistrita-Nasaud, Cluj, Maramureș, Satu Mare, Sălaj): 12.897.000 euro.
  7. ADR 7 Centru (Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu): 12.438.000 euro.
  8. ADR 8 București-Ilfov (Municipiul București și județul Ilfov): 10.000.000 euro.

Cheltuielile eligibile

Cu fondurile nerambursabile, firmele beneficiare vor putea să achiziționeze atât calculatoare, laptop-uri și alte produse electronice, cât și:

Fonduri Europene Digitalizare IMM - Cheltuieli eligibile

Condiții de eligibilitate

Principalele condiții de eligibilitate a IMM-urilor beneficiare includ:

  • sunt firme înregistrate potrivit Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • se încadrează în una din categoriile: microîntreprindere, întreprindere mică, întreprindere mijlocie, la data depunerii cererii de finanțare și la data semnării contractului de finanțare.
  • nu intră în categoria de “întreprindere aflată în dificultate”.
  • au sediul social și implementarea proiectului se realizează în regiunea de dezvoltare în care depun proiectul.
  • nu înregistrează obligații bugetare nete:

a) mai mari de 1/12 din obligațiile datorate în ultimele 12 luni – în cazul certificatului de atestare fiscală emis de Agenția Națională de Administrare Fiscală;

b) mai mari de 1/6 din totalul obligațiilor datorate în ultimul semestru – în cazul certificatului de atestare fiscală emis de către autoritățile publice locale;

firmă care depune cererea de finanțare în anul 2021 „trebuie să fi fost înființată cel târziu la 3 ianuarie 2020 și să fi înregistrat profit din exploatare la 31 decembrie 2019 având în vedere dificultățile cauzate de pandemia SARS-2-CoV-2 din anul 2020”.

Perioada de implementare este de maxim 9 luni (realizarea cheltuielilor și depunerea cererilor de rambursare), iar perioada de monitorizare a durabilității proiectului este de 3 ani.

Dacă aveți nevoie de ajutor, echipa Graphic Space a lansat un program special pentru Accesarea Fondurilor Europene, prin care suntem bucuroși să vă oferim consultanță gratuită pe partea digitalizare a afacerii dumneavoastră, discutând pe larg posibile modalități de a vă îmbunătății atât procesul de lucru, cât și dezvoltarea în mediul online.