Aplicații Web & Mobile Magazin Online SEO Site Web

“ Site Web Ieftin în doar două zile!” – A Business Horror Story

site ieftin

Știm cu toții acea lege a lui Murphy: „ Dacă pare prea bun ca să fie adevărat, probabil așa este.”  În business, din păcate, această probabilitate devine certitudine.

Din experiența echipei noastre cât și din rezultatele unui sondaj efectuat pe piața de Web development, am constatat că mai mult din jumatate din clienții noi, apelează la agențiile de dezvoltare web pentru a reface un site neperformant sau pentru a remedia diverse erori de dezvoltare care îi impiedică pe antreprenori să-și desfășoare activitatea în mediul online în condiții optime.

Pentru antreprenorii la început de drum, bugetul de investiție în noua afacere nu este foarte mare, astfel există tendința de a fi atrași de anunțuri precum: “ Site Web Ieftin în doar două zile!”. Această frază poate fi considerată acel “ A fost o data ca niciodată” pentru poveștile horror de business.

Din acest motiv, am scris acest blog în speranța de a ajuta antreprenorii să evite eventualele capcane care pot apărea odată cu reducerea costurilor.

WEBSITE LA 500 RON

Compromisul este omniprezent.

În procesul de dezvoltare al unui proiect, putem identifica trei factori principali „reglabili” pe care îi poți ajusta în funcție de cerințele și prioritățile tale. Acești factori sunt timpul, costul și calitatea.

Regula generală este că poți alege doi dintre acești factori, sacrificându-l partial pe ultimul. De exemplu, poți avea un produs de o calitate excelentă și livrat rapid, însă nu va fi ieftin. Sau poți reduce costurile fie prin acceptarea unui timp de execuție mai lung, fie sacrificând calitatea.

Întalnim destul de des designeri sau freelanceri care oferă „site-uri web pentru 500 RON”, într-un timp de livrare relativ scurt. Din experiență, știm că cercetarea și proiectarea atentă, feedback-ul și dezvoltarea unei experiențe plăcute pentru utilizatori pot dura între 45 și 100 de ore, în funcție de cerințele și deficultatea proiectului. Asta înseamnă că cineva care dezvoltă un site web pentru 500 RON lucrează în medie 72 de ore la un preț de 7 lei/ oră. Iar pentru 7 lei/ oră, singurul lucru rămas de sacrificat este calitatea…

Pentru proiectele acestor agenții pentru care ni s-au solicitat servicii de remediere, am constatat erori semnificative în cod, viteză încarcare a site-ului web de minim 40 secunde și optimizare SEO a conținutului aproape inexistentă. Aceste lucruri pot provoca daune reale mărcii firmei tale, iar dacă observi deficiențe ale site-ului sau ale magazinului tău online, ar trebui să iei măsuri cât mai curând posibil.

Realitatea este că oamenii știu cum arată un site web sau un magazin online de încredere, știu cum arată o aplicație bună ce le pot îmbunătății experiența de consumator, iar impactului unui site web de 500 RON asupra mărcii tale poate fi catastrofal.  Asă că, atunci când accesezi site-ul tău web, verifică dacă poți răspunde într-un mod obiectiv, onest și rapid la aceste întrebări:

  • Site-ul meu web explică clar ce face afacerea mea?
  • Compania mea este ușor de contactat de către potențialii clienți?
  • În cazul în care ultilizatorii se hotărăsc să achiziționeze produsele/serviciile mele, știu ce trebuie să facă în acest sens fără să se gândească prea mult?

Dacă răspunsul este “nu” la oricare dintre aceste întrebări, există loc pentru îmbunătățiri. 😊

Suntem oameni…Judecăm cărțile după copertă și afacerile după website

Studiile au arătat că oamenii au nevoie de mai puțin de 2 secunde pentru a-și forma o primă opinie despre brand-ul tău după ce au parcurs website-ul companiei tale.

Dacă ai vizitat vreodată un site web și ai închis imediat pagina gândind „nu, nu am încredere că e ceea ce am nevoie”, vei realiza ce impact poate avea prima impresie a site-ului tău web.

Multe companii cheltuiesc sume semnificative pe reclame AdWords și Facebook și se întreabă de ce nu obțin niciodată vânzări pe site-ul lor. Deși au prezență socială fantastică sau reclame bine concepute, acestea trimit adesea către un site web cu o durată de încărcare de peste 10 secunde ce oferă, implicit, o experiență de utilizator teribilă.

site web performant

Concluzionând, atunci când cumpărați un site web ar trebui să aveți în vedere faptul că în același timp achiziționezi:

  • Credibilitate
  • Siguranță online.
  • Asistență tehnică și ajutor.
  • Fiabilitate
  • Ajutor și sfaturi de marketing online.
  • O primă impresie bună pentru clienții tăi.

Toate aceste lucruri necesită timp și, din păcate, poate reprezenta un efort din punct de vedere financiar, însă pe termen lung vei economisi timp și bani, făcând, încă de la început, o investiție eficientă în bussines-ul tău.