Aplicații Web & Mobile

Cele 5 nevoi ale angajaților, care te vor ajuta să crești productivitatea în compania ta

productivitatea angajatilor

Pentru a îmbunătăți productivitatea și performanța angajaților, este important să depui efort pentru a îndeplini elementele de bază care i-ar face să se simtă în siguranță, apreciați și valorosi pentru companie.

Piramida lui Maslow  este un model psihologic de baza in identificarea nevoilor majore ale unei persoane. Modelul descrie nevoile umane, în ordinea importanței lor, în forma unei piramide:

  1. Bunăstarea fiziologică,
  2. Siguranță
  3. Iubire și apartenență,
  4. Stima (incluzând atât stima de sine, cât și stima din partea celorlalți),
  5. Autoactualizare.

productiviattea angajatilor

1. Nevoile fiziologice

Nevoile fiziologice cuprind tot ce are nevoie o persoană pentru a trăi o viață normală și decentă, cum ar fi îmbrăcămintea, mâncarea și adăpostul.

O companie nu poate aștepta performanțe deosebite din partea angajaților dacă acestora le lipsesc aceste nevoi de bază.

2. Nevoi de siguranță

Nevoile de siguranță se referă la securitatea fizică și la securitatea muncii.

Securitatea fizică este un aspect necesar în domeniile în care angajatii se confruntă în mod regulat cu condiții extrem de nesigure, aceștia trebuie să știe că se iau măsuri de siguranță în cazul oricărei probleme.

Apare, de asemenea, nevoia de securitate a muncii. Într-un mediu de lucru în care angajatilor le este teamă să fie concediați pentru că au spus un lucru greșit persoanei greșite, oamenii nu oferi performațe deosebite.

Loialitatea și productivitatea angajaților este mai mare într-un mediu în care angajații se simt în siguranță.

3. Dragoste și apartenență

Dragostea și apartenența se referă la sentimentul de a face parte dintr-o echipă și de a fi valorosi pentru companie. Aceasta poate fi îmbunătățită prin crearea unui mediu de lucru prietenos și prin încurajarea colaborării și a comunicării.

4. Stima

Stima include doi factori: stima de sine și stima din partea celorlalți.

A oferi oamenilor stima din exterior este o sarcină ușoară. Ea implică acțiuni precum aprecierea eforturilor lor, arătându-le respect și chiar oferindu-le oportunități de progres în cadrul organizației.

A oferi celorlalti stima de sine, pe de alta parte, este un task putin mai dificil. Cea mai bună metodă de a crește stima de sine a angajaților este de a-i provoca să meargă dincolo de ceea ce credeau anterior că sunt capabili.

Stima de sine este derivată dintr-un sentiment de competență și control.

5. Auto-realizarea

Auto-realizarea se referă la dorința de a se dezvolta și de a-și atinge potențialul. Oferind angajaților oportunități de formare și dezvoltare, îi veți motiva să își atingă potențialul și să îmbunătățească performanța.

Dacă vrei să ai o echipă motivată și performantă, începe prin a-ți satisface nevoile psihologice ale angajaților. Și, pentru a face acest lucru într-un mod creativ și eficient, Awardio poate fi intrumentul perfect pentru tine!

Fi primul care testeaza aplicatia si beneficiaza de 3 luni de utilizare gratuit: 👇

Get Early Access to Awwardio