
Începând cu data de 26.04.2021, iOS 14 a oferit modificări vizuale semnificative smartphone-urilor noastre, însă cele mai importante schimbări se concentrează pe confidențialitatea aplicațiilor și urmărirea activității utilizatorilor.
Actualizarea, care a fost lansată în iOS 14.5, se axează pe urmărirea anunțurilor și oferă utilizatorilor mai mult control asupra datelor acestora, având de acum opțiunea de a alege dacă activitatea acestora în ceea ce privește reclamele poate fi monitorizată sau nu.
Măsura a stârnit o dezbatere publică între Apple și Facebook, cea din urmă fiind profund îngrijorată de modul în care actualizarea va impacta direcționările și urmărirea reclamelor pentru numeroasele întreprinderi care folosesc platforma Facebook Ads pentru marketing.
Ce știm despre actualizarea iOS 14?
Denumită Politica de transparență a urmăririi aplicațiilor (App Tracking Transparency policy, sau ATT), Apple a confirmat că utilizatorilor li se va cere permisiunea înainte ca aplicațiile să poată utiliza identificatorul unic pentru agenții de publicitate (IDFA) pentru urmărirea anunțurilor. În ceea ce privește aplicația, dezvoltatorii vor fi forțați să ceară permisiunea de a utiliza anumite informații din alte aplicații și site-uri web în scopuri publicitare pentru a se conforma ATT.
Sursa: Twitter.com – Tim Cook
Actualizarea va adăuga un nou ecran de solicitare în App Store cu informații despre confidențialitatea aplicației și datele de monitorizare, cât și o solicitare de permisiune în aplicație pentru monitorizarea activității:
Sursa: Apple Inc.
Apple face acest lucru pentru a:
a) informa utilizatorii despre ce date va urmări o aplicație înainte de a o instala
b) oferi utilizatorului posibilitatea de a opta pentru urmărire atunci când este instalată o aplicație.
Facebook Ads: Cum să vă pregătiți pentru schimbări?
Facebook a prezentat oficial modificările pe care agențiile de publicitate se așteaptă să le vadă pe platformă. Pentru a încerca să minimizeze impactul oricărei pierderi de date din actualizarea iOS 14, Facebook a creat „Măsurarea evenimentelor agregate” pe care au conceput-o pentru a „vă ajuta să măsurați performanța campaniei într-un mod care să fie în concordanță cu deciziile consumatorilor cu privire la datele lor”.
Mai jos sunt modificările cheie pe care utilizatorii Facebook Ads se pot aștepta să le vadă și cum să se pregătească pentru ele:
Agenții de publicitate vor fi limitați la opt evenimente de conversie pe domeniu, adică opt evenimente bazate pe pixeli sau opt evenimente de conversii personalizate. Nu este necesară nicio acțiune, această modificare va avea loc automat, dar este important ca utilizatorii să planifice și să prioritizeze cel mult opt evenimente principale de conversie.
Facebook va configura inițial evenimentele de conversie pe care le consideră ca find cele mai relevante pentru afacerile în cauză pe baza activităților anterioare ale acestora. Toate celelalte evenimente nu vor mai fi disponibile pentru optimizarea campaniei. Vor avea, în schimb, posibilitatea de a gestiona preferințele în Events Manager.
Facebook Pixel va fi transferat către proprietatea bazată pe domeniu. Dacă folosești pixel-ul, trebuie să-ți verifici domeniul pentru a minimiza orice perturbare a datelor. Aceasta este deosebit de importantă dacă pixelul este gestionat de mai multe părți.
Funcționalitățile de atribuire de 28 de zile, vizualizarea de 28 de zile și funcționalițătile de vizualizare a accesărilor pe ultimele 7 zile nu vor mai fi acceptate pentru campaniile active. Datele istorice vor fi disponibile numai prin intermediul API-ului.
Datele obținute de funcționalitățile de atribuire urmează să dispară, așă că ar trebui să descărcați acum datele istorice pentru accesările și click-urile din ultimele 28 de zile și să comparați conversiile de click-uri de 28 de zile și cele de 7 zile pentru a vedea cum pot fi afectate conversiile raportate.
Pe măsură ce oamenii vor renunța la monitorizarea activității după actualizarea iOS 14, numărul conexiunilor de aplicații și al segmentelor de audiențe personalizate pentru aplicații și activitate web va scădea considerabil. Pentru a ameliora acest efect, alegeți o audiență cât mai largă pentru a capta mai mulți clienți potențiali.
Măsuri suplimentare
Este foarte important să rețineți că AAT va fi disponibil doar pentru utilizatorii iOS 14.5, iar rata de renunțare la urmărirea activității este necunoscută. Având în vedere acest lucru, toți agenții de publicitate trebuie să își monitorizeze datele în următoarele săptămâni pentru a înțelege impactul actualizării. Urmăriți performanța anunțurilor iOS pentru a vă pregăti pentru lansarea completă a actualizărilor și fiți gata să vă ajustați campania, dacă este necesar.
Este o perioadă în care intrăm cu toții în necunoscut, și este important să ne analizăm cu grijă datele pentru a ne adapta la noile reguli, având în continuare rezultatele dorite.
Pentru a fi la curent cu analizele noastre, urmărițin-ne pe pagina de Facebook: https://www.facebook.com/graphicspace.ro
Ne-ar face plăcere să împartașim și să discutăm împreună problemele și soluțiile pe care le vom întampina în viitorul apropiat.
Echipa Graphic Space