
După aproape un an și jumătate de la începutul pandemiei, un lucru cert pe care l-am realizat cu toții și care nu lasă loc de interpretare sau de teorii conspiraționiste este importanța comerțului online. Magazinele online nu numai că au salvat majoritatea comercianților de la falimet, dar au fost extraordinar de utile și pentru clienți. Un lucru pe care l-am observat chiar și după ridicarea restricțiior, este că oamenii nu mai pot renunța la comoditatea de a achiziționa produse online.
Cred că această perioadă, deși traumatizantă din cele mai multe puncte de vedere, a impactat extrem de mult comportamentul consumatorului, iar magazinele online vor fi un lucru indispensabil pentru orice comerciant.
Făcând abstracție de la contextul actual al pandemiei, crearea unui magazin online poate reprezenta un motor de creștere pe termen lung pentru afacerea ta, având numeroase beneficii.
Care sunt beneficiile creării unui magazin online?
- Prezență 24/24, 7 zile/săptămână
Suntem din ce în ce mai ocupați, iar programul solicitant de la locul de muncă nu ne permite întotdeauna să mergem la cumpărături după terminarea programului, sau poate pur și simplu nu mai avem energia necesară. Iar în zilele de weekend, să fim serioși, preferi să petreci timp de calitate cu familia sau prietenii sau să mergi la cumpărături?
Magazinele online vin și rezolvă această problemă, fiind disponibile 24/24, oricând avem nevoie, orice produs avem nevoie și totul este disponibil pe telefonul tău.
Iar din punctul de vedere al business-ului, este ca și cum ai avea magazinul deschis non stop, fără a avea costuri cu angajații.
- Automatizarea proceselor de lucru
Deși interacțiunea cu clienții este un mod eficient de a-ți prezenta produsele și serviciile, în contextul în care acestă interacțiune este limitată sau cererea este prea mare, pozele si descrierile produselor și serviciilor disponibile pe site vin în ajutorul clienților pentru a îi informa de calitatea produselor, specificațiile tehnice sau chiar modul de utilizare.
Acest lucru reprezintă un câștig în sine, prin simplul fapt că înlocuiește forța de muncă angajată pentru suportul clienților.
- Eficientizarea logisticii
Un alt avantaj al magazinelor online este eficientizarea operațiunilor de logistică.
De la actualizarea stocurilor într-un mod automat până la extinderea portofoliului cu noi produse, având opțiunea de a „depozita” un număr nelimitat de produse și întegrarea cu servicii de gestiune, împachetare, consultanță, curierat, etc. sunt doar câteva dintre avantajele pe care le are asupra afacerii tale.
- Informații despre datele clienților
Un alt avantaj al vânzării online este cât de ușor poți să colectezi, să măsori și să acționezi pe baza datelor clienților. Poți îmbunătățiii experiența clienților, obesarvând comportamentul și feedback-ul acestora pe site, poți vedea ce produse prezintă interes clienților sau de ce nu sunt finalizate anumite comenzi. Iar în baza acestor date poți să dezvolți strategii care vor rezolva problemele existente sau care vor îmbunătății procesele care deja aduc rezulatate.
- Promovare mai rapidă la costuri mici
Deși mijloacele de promovare, precum pliante, panouri publicitare, reclame scumpe la TV sau radio, rămân în continuare un pilon de bază al strategiilor de marketing clasice, în online, lucrurile stau diferit și sunt mult mai simple. Având o afacere online ai la dispoziție zeci de modalități de promovare care nu implică costuri la fel de mari ca strategiile tradiționale de marketing. Marketing-ul online este altfel, mai evoluat, dar totodată mai accesibil. Ai la îndemână rețele sociale, motoare de căutare și platforme de promovare, care împreună îți pot oferi posibilitatea de a-ți promova produsele sau serviciile instant și la miliarde de oameni.
Singurul lucru constant este schimbarea, iar afacerile care au capacitatea de a se adapta la aceste schimbări sunt cele care au cele mai mari șanse de succes.
Așadar, ce spui? Mergem online împreună?
Mult succes!
Echipa Graphic Space