
Oamenii confundă adesea identitatea brand-ului cu un simplu logo, însă acesta nu este obiectivul final, ci doar un pas.
Întrucât companiile din întreaga lume încearcă din răsputeri să atragă atenția potențialilor cumpărători, construirea unei identități puternice pentru a se distinge de concurență a devenit esențială.
Dacă ești antreprenor și lucrezi pentru a construi identitatea brand-ului tău, trebuie, în primul rând să înțelegi semnificația unui brand.
Termenul de „brand” a evoluat pentru a cuprinde mult mai mult decât o marcă, un nume sau un simbol. Acum, identitatea brand-ului este o combinație a valorilor brand-ului tău, a ceea ce transmite, a modului în care îți prezinți produsul în fața publicului și a ceea ce dorești să simtă publicul țintă atunci când îl văd. Pe scurt, identitatea brand-ului tău se referă la personalitatea afacerii tale.
În termeni simpli, branding este atunci când oamenii vorbesc despre tine sau despre produsul tău, chiar dacă nu îl au în fața lor. Un produs lasă o impresie cumpărătorilor mult după ce l-au cumpărat, iar procesul de creare a acestei impresii se numește Brand Identity.
De exemplu, atunci când auzi McDonald’s, probabil îți imaginezi binecunoscutul Big Mac, te gândești poate și la cartofii prăjiți și la timpul petrecut în local pentru o masă. Arcadele aurii ale logo-ului îți vin de asemenea în minte, iar pe fundal parcă auzi cântecelul “I’m loving it! “ Ei bine, acest întreg scenariu reprezintă identitatea brand-ului.
Acum că știi ce este identitatea brand-ului și care este importanța acesteia, iată cum poți dezvolta identitatea brand-ului afacerii tale în 2021.
- Descoperă scopul afcerii tale
Fiecare brand apare pe piață cu un scop bine stabilit, dar, înainte de a putea defini clar un scop pentru afacerea ta, trebuie să iți pui mai întâi cele patru întrebări de mai jos:
- De ce există brand-ul dvs.?
- Ce problemă rezolvă brand-ul dvs.?
- Ce diferențiază brand-ul tău de altele?
- De ce ar trebui ca oamenii să ia în considerare brand-ul tău?
Raspunsurile la aceste întrbări te vor ajuta să pui bazele brandingului tău prin sloganuri, motto-uri, poveste, mesaje și multe altele.
Potrivit unui studiu, 50% dintre clienții din întreaga lume spun că valoarea și impactul mărcii unei companii reprezintă niște variabile extrem de puternice în procesul decizional al achiziționării unui produs . Așadar, scopul brand-ului tău devine esențial, iar acesta se stabilește prin metoda WWH ( eng. What?, Why?, How? ) care presupune găsirea răspunsurilor la următoarele întrebări:
Ce? – produsele / serviciile pe care doriți să le oferiți
Cum? – explicați lucrurile care vă diferențiază de concurenți
De ce? – spuneți motivul pentru care existați ca brand
Odată definit, scopul te aduce cu un pas mai aproape de crearea identității de brand.
- Cercetează publicul și concurența
Un alt pas către crearea unei identități de brand este cercetarea pieței pe care activezi. Piața este plină de oameni diferiți care doresc lucruri diferite, iar cunoașterea a ceea ce doresc clienții de la o afacere este esențială pentru a creea un brand de succes.
De asemenea, acordă atenție lucrurilor care fac afacerea ta unică în industrie. Gândeșe-te la ceea ce le poți oferi clienților, iar alți competitori nu. Analiza concurenților tăi este esențială pentru a construi un brand de succes.
- Stabilește o nișă
Cunoașterea publicului țintă potrivit pentru produsele/ serviciile tale este crucială, deoarece va aduce beneficii semnificative procesului de construire a brand-ului tău. Din punctul de vedere al marketing-ului, scopul este de a face oamenii potriviți să dea click pe anunțurile tale, să citească sau să îți urmărească conținutul, pentru a obține o rată de conversie mai mare (transformarea clienților potențiali în clienți finali).
Un exemplu în acest sens este Nike, care vizează în primul rând sportivii. Compania își cunoaște forte bine publicul și, prin urmare, lansează produse care se potrivesc nevoilor lor.
Pentru stabilirea nișei brandului tău, va trebui să stabilești cărei tipologii de oamnei te adresezi, luând în considerare detalii precum:
- Vârstă
- Gen
- Sursă de venit
- Locație
- Nivel de educatie
- Nevoi
- Obiective
- Motivații
- Influențe
- Puncte slabe
- Preferințe de marcă
- Creează un Logo – Cartea de indentitate a brandului tău
Brandingul de succes este despre a spune o poveste care va influența emoțiile clienților, și, chiar dacă este adevărat că designul logo-ului este doar o parte a mărcii unei companii, servește ca bază pentru întreaga narațiune pe care este construit brand-ul.
Culori, tonuri, fonturi – toate acestea sunt determinate de povestea pe care încerci să o spui, iar sigla afacerii tale stabilește scena pentru această poveste.
Aceste elemente se vor transpune ulterior din logo-ul tău pe toate materialele tale de branding – Site Web, cărți de vizită, campanii de marketing, etc., creând o identitate concretă și comercializabilă pentru brand-ul tău.
Așadar, asigurați-vă că investiți atât timpul, cât și banii necesari pentru a crea un logo excepțional care va crea un impact vizual puternic și atrăgător.
- Creează un Site Web
Studiile arată că 57% dintre clienți nu au încredere într-un brand care nu are un site web. Așadar, a avea un site web nu înseamnă doar promovarea brand-ului, ci și consolidarea încrederii.
Importanța unui site web pentru marketing și branding se extinde la toate aspectele strategiei tale de promovare, fiind coloana vertebrală a prezenței tale online. Fiecare tip de comunicare, conținut sau reclamă pe care ai pus-o online, va conduce consumatorul înapoi către site-ul tău. Ca atare, este important ca acesta să ofere consumatorilor o idee clară despre brand-ul și tipurile de produse sau servicii pe care le oferi.
Crearea unui brand memorabil nu este dificilă dacă analizați piața în detaliu. Sperăm ca sfaturile menționate în acest blog te vor ajuta în a-ți pune bazele brand-ului tău, iar dacă aveți nevoie de ajutor, noi, echipa Graphic Space, te putem ajuta cu tot ce ține de identitate vizuală, marketing și dezvoltarea de site-uri și aplicații web.